La transició, per a alguns, és la part més complicada, del pas al minimalisme. Però si es fa de forma correcta i sobretot, escoltant al nostre cos, no ha de representar cap problema.

Cada persona amb la qual parleu, us diran una cosa diferent. Normal, cada cos no reacciona igual i el que a un li va bé, a un altre no té perqué, així de senzill. El que està clar i per a mi és l’únic consell possible, és el de ESCOLTAR VOSTRE COS !!! A partir d’aquí la progressió serà més ràpida o més lenta.

Per poder realitzar-la de la forma més correcta possible, hem de conèixer el que és la ADAPTACIÓ. L’adaptació és el que ens permetrà fer la transició de forma correcta cap al minimalisme. Serà diferent per a cada persona i variarà en funció de molts factors.

Una adaptació a nous estímuls, desapareguts pel calçat esmorteït, ha de ser, com hem, molt progressiu, ja que els nostres tendons, lligaments, ossos, músculs … han de acostumar-se a la seva nova manera de treballar.

També hem de considerar un altre terme, el ESTRÈS MECÀNIC. Aquest, també està subjecte a altres variables, no només en les que intervé l’esport que practiquem, també s’ha de tenir en compte coses com el nostre treball i les activitats del nostre dia a dia. Per prevenir les lesions durant la nostra adaptació al minimalisme, hem de saber quantificar l’estrès mecànic que patim en el nostre dia a dia.

Hem de crear un estrès mínim per crear les adaptacions necessàries, ja que si ens excedim o no arribem pot passar, o que no creiem les adaptacions necessàries o que tinguem risc de patir les temudes lesions.

“El cos s’adapta, sempre que l’estrès aplicat no sigui més gran que la seva capacitat d’adaptació”

Compte si:

– Hi ha dolor durant o després de la pràctica esportiva
– rigidesa matinal

Seran indicadors que hem sobrepassat la nostra zona d’adaptació, amb el consegüent risc de lesió.

El següent vídeo, encara que estigui en anglès, explica molt bé tot el que hem dit fins ara.

També hem de saber que el 100% de capacitat d’adaptació (línia vermella), pot ser diferent segons el dia, ja que es pot veure alterat per diferents causes, com:

-fatiga
-ansietat
-estrès psicològic

No existeix una regla universal per a fer la transició, de manera que hem de considerar tot el comentat anteriorment.

Únicament, dir, que basant-se tot l’esmentat anteriorment, la base de partida és la regla del minut.

Podeu veure com és ,al següent vídeo:

No hi ha millor guia, que escoltar al vostre cos !!!

Espero haver pogut ajudar-vos, alguns es pensaven que donaríem la recepta màgica en forma d’entrenament, però ja veieu, tot és molt més senzill. Paciència i sobretot, sobretot … sense presses i gaudir de tots els nous estímuls i sensacions que aneu a experimentar.

Óscar González Masana

Fisioterapeuta Col núm 3000

 

La Clínica del Corredor